keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Ulan Bator, Mongolia

Aamulla olimme perillä aika aikasin, mutta koska oli sunnuntai, niin aikas moni paikka oli vielä kiinni. Onnistuimme kuitenkin löytämään jonkun kahvilan tapasen homman ja saimme aamupalaa. UBssä on myös wifi joka paikassa, guudguud!

Ruoka on jo hyvin venäläis vaikutteista :)

Viemme kamat hostellille ja keireltiin kaupungilla. Juoksimme myös kauheeta vaihtia juna-asemalle ostamaan seuraavant liput, mutta kortti ei toiminut, niimpä meillä oli kymmenisen minsaa aikaa löytää automaatti. Muuten ihan helppo juttu, mutta ainakin 3 tomaattia sanoi: out of service. Lopuks löydettiin ja vielä nopeempaa kyytiä takasin asemalla. Ja sitten tiskillä todettiin et ei oo passeja mukana, no tää kaikki oli sit turhaa. Meidän tuuria :D UB on maailman kylmin pääkaupunki, ja joo kun aurinko ei paista niin on tosi kylmä :( Ja Mongolia on myös country of blue sky. Tosi juttu myös tuokin, ei muulla oo näkyny noin sinistä taivasta.

UB

Aamulla lähdimme Gorkhi-Terelj kansallispuistoon, koska Mongolia tunnettu sen maisemista. Ja eipä täällä oikein edes kaupunkeja ole. Gorkhiin oli tommonen parin-kolmen tunnin ajomatka ja oli nättii vuoristoa. Taivas oli ihan kirkkaan sininen ja maisemat vaaleen vihreet + aina välillä näky hevosia, lehmiä ja lampaita. Ihan hurjaa :)

Esikaupunki

lampaita

lehmiä

luonto

Kävimme myös kuulusalla kilppari kivellä, josta matka jatku paikalliseen kylään, missä syöimme lounasta ja kävimme ratsastamassa hevosilla. Täkäläiset hevoset on semmosia pieni paksuja poneja jotka ei haluu juosta. Niinpä toi hevosajelu oli aika tylsää, mutmut, niin. Kamelilla oli myös tarkotus ratsastaa, mutta niitä ei näkynyt.

kilppari kivi

Lounas paikka

Ratsastusta

Puu töitä

Illalla kävimme vielä salaa ostaa tupakkaa ja mentiin nukkuu :D Aamulla bussilla Ulan-Udeen, Russia :))

Salaa tupakalla :DD

Mongolia oli oikein kiva paikka, harmikseen nyt vaan aikataulut on niin tiukalla että pakko jatkaa. Täällä ois kyl mielellään viettänyt vielä muutaman päivän. (Y)