lauantai 3. toukokuuta 2014

nobody said it would be easy. Nha Trang, Vietnam.

Taas mennään :)

yöbussi

Jos toi kuva antais vähän paremman käsityksen näistä busseista, kun mun hyvä selitys :D Matka jatku Saigonista yöbussilla Nha Trangiin, Vietnamin paras rantakaupunki, näin matkaoppaat lupailee :) Bussi ei tullut ihan täyteen, joten saatiin takapekin 3 sänkyä meille, jes! Tarkoitus oli kyllä nukkua, mutta ollaan jääty niin koukkuu BreakingBadiin, että yks jakso veny koko tuotantokauteen. Harmikseen vaan, tätä menoa keretään kattoomaan kaikki ennen kun ollaan edes päästy Siperian junaan :O

Matka Nha Trangiin kesti 10h , 450km matka xDD Olimme puol 7 perillä, ja ei ollut minkäänlaista suunnitelmaa, niinpä aloimme kävelee. Käveltiin ensimmäiset 2 tuntia rinkkojen kanssa, sitten jätettiin rinkat bussiasemalle, ja jatkettiin kävelyä ilma niitä. Kävelimme ilta 5 asti. Pysähdyttiin  10min ku istuttiin rannalla, ja myös toinen vartin tauko oli illalla. Vain kävelimme, ei edes paljo puhuttu. Iltaa kohden aloimme olla niin väsyneitä, et ei edes katua jaksettu vaihtaa :D Seilasimme vaan sitä samaa rantakatua edestakasin :DD Askelmittari ois ollut kova!

Tämä on aivan surkea kylä. Ei ole muuta kun pitkä rantakatu ja siinä varrella tosi kalliita hotelleija. Ei muuta! Paitsi Venäläisijä turisteja, hurjan paljon. Myös kaikki teksit on venäjäks, ihan ruokalistoista lähtien. Nyt kyl matkaopas huijas pahemman kerran, vedettiin kun pässiä narussa. Mutta, vaikka ois rahaa niin ei täällä silti mitään tekemistä ole. Muutama kauppa ja nekin niin venäläistyneet, kimalletta  löytyy kyl joka lähtöön.

Hostelleja ei ole, mutta ei haittaa, sitä varten ostettiin riippumatot! Vihdoinkin kun löydettiin sopivat puut, mikä ei ollut ollenkaan niin helppo tehtävä, niin saatiin leiri pystyy just ennen pimeetä. Siinä 7-8 pintaa jo mentiinkin nukkumaan kun oli pilkko pimeetä eikä mitään voinut tehdä. Aurinko kuitenkin nousee siinä 5-6 aikaan, niin sillon varmaan herätään.

riippumatto

No ei montaa tuntia keretty nukkumaan, kun alko satamaan vettä. Eikä satanu mitenkään pienesti, vaan ihan kaatosade! Siinä sitten istuttiin vajaa tunti pressun alla ja kiroiltiin. Väsytti, ketutti ja kaikki oli huonosti. Muutenkin koko paikka aivan perseestä. Sade loppu, mutta kaikki paikat oli nyt ihan märät. Villen riippumatto oli kangasta niin sehän imi kaikki vedet, mun oli erilainen niin siitä meni läpi, mutta ei sekään kuiva ollut. Onneks oli matkassa vielä yks kanaverkko-matto mukana. Pystytettiin se ja laitoimme takasin nukkumaan. Kaikki vaatteet oli märät, oli kylmä ja kävi vielä kauhee tuuli. Olis jo aamu!

no en olis halunnutkaan nukkua

Pari tuntia meni nukkuessa, ja kylmissään. Sitten, alkoi satamaan uudestaan. Onneks se oli pieni sade, et ei ees noustu, mutta sade silti. Olis edes pitkät housut, paita, sukat, edes jotain, mutta ei. Ihanaa, tuli aamu ja me selvittiin! Ei jäädytty hengiltä, eikä luovutettu, vaan siinä meni koko yö urheasti :) Villellä oli aamulla kyllä ihan joulukinkku fiilis, kun se oli yön nukkunut kanaverkossa, hahah :DD Tämäkin kokemus kasvatti meitä ihmisenä, jos ei muuta niin aikain se et takas ei tartte tulla.

huomenta!

Aamulla lähdin lenkille ja Ville rupes meditoimaan. Tämä päivä alkoin oikein mallikkaasti (Y) Otettiin vähän siestaa matoissa ja tutustuttiin paikalliseen kylähulluun. Myös muihinkin paikallisiin, kun olimme turistirannan ulkopuolella, ja saatiin aika paljon rispektii heltä tän öisen tempauksen jäljiltä. Kylähullukin kävi pitikin päivää meitä viihdytämässä, ja näytti myös paikalliset halvat ruokapaikat. (Y) Jossain kohtaa kerättiin leiri kasaan ja siirryttiin rannalle. Tylsää hommaa tää tämmönen istuskelu vaan! Mutta siinä se koko päivä taas meni, rannalla ja syödessä. Illalla kävimme maistamassa etanoita vielä ennen kun lähdettiin.

tästä on hyvä päivä alottaa ...

... ja tällai jatkaa ;D

paikallinen kahvi, ei saa kuumana. Ja odotellessa kun se tippuu
niin voit juoda teetä. Ei kyllä ole mitään tekemistä
 Eurooppalaisen kahvin kanssa.
Kahvi maidolla: vähän sama kun suklaakastiketta jois

Tässä kauheessaa kiiressä ei ole kerenny kertomaan että toi vessa-kulttuuri on kyllä aika eri täälläpäin maailmaa. Normi vessassa on pönttö ja käsisuihku, tai vesiämpäri, ja allas. Vähän paremmissa on myös saippuaa. Vielä paremmista löytyy lisäks myös roskis ja vessapaperia ja oikein luksus vessoissa saa heittää paperin vessanpönttöön. Tämmöseen luksus vessaan olen vain yhden kerran törmäänyt. Mutta että kuitenkin ollaan jo vessänpöttö tasolla. Halusin jakaa tämän tiedon kaikkien teidän kanssa ;D

Niin ja hei, meillä oli kaikille teille kortteja eri maista, mitkä piti tänään postittaa, mutta eilisen välikohtausen takia, niin ne kaikki kastu. Mutta, eikös se ajatus ollut tärkein :)