sunnuntai 28. kesäkuuta 2015

Muscat, Oman

Uus päivä, uus maa, vai. Kai, en tiedä päivistä enää mitään. Välillä nukutaan, sit herätään, pakataan ja taas lähdetään.

Joka tapauksessa, oli pieni hässäkkä taas. Dubain kentällä piti olla auto ja kaikki paperit kunnossa. No eihän se tietänkään ollut, vaan kolmen tunnin odottamisen jälkeen vasta saatiin se, koska heillä on näemmä kans päivät sekaisin.Pääasia että saatiin, ja sit yöllä lähdettiin heti ajamaan kohti Fujairahia, missä yövyttiin. Päästiin hotellille vasta joskus 4 aikaan aamulla ja kauheella tuurilla löydettiin se. Ei me otettu mitään navia, ja puhelimet ei tietenkään toiminut. Oli muuten tosi hyvä hotelli, paras. Harmi vaan että oltiin siellä se muutama tunti nukkumassa ja aamulla jatkettiin heti kohti Omania.

Aika luksus.

Rajan ylitys onnistui aika helposti. Jotain ne kyseli ja halus rahaa ja se oli siinä. Joku 6 tuntii meni että oltiin Muscatissa, Omanin pääkaupunki. Vaikka matka itessään ei ollut kun joku 4tunnin juttu, mutta pysähdeltiin ja ajettiin kerran tai kaks väärin. Ja taas pelkällä tuurilla löydettiin hotelli. Vitsit mikä säkä meillä on :)) Huone ei mikään luksus ole, mutta toimii, se riittää.

Ei enää niin luksusta.

smile

Nonii, sitten itse asiaan. Muscat on aivan ihana, tai Oman kokonaisuudessan tähän asti. Vuorien ja meren  välissä tämmönen iso kaupunki, jokseenkin myös hyvin jenkki tyylinen. Tai ainakin paljon ketjuravintoloita on täällä ja kävimmekin illalla Friday's:issa syömässä.

Päivä 2.

Aamulla olikin aikainen herätys, kun lähdettiin kalamarkkinolle. Koska on Ramadan, niin markkinatkin olivat murto-osan normaaleista. Mutta ihan tarpeeks nähtiin puoliksi eläviä/kuolleita kaloja. Ei ois taaskaan tarvinny änkee tommosiin paikkoihin.

Markkoinoiden jälkeen lähdettiin rannalle. Ja taas saatiin seuraa, tosin ihan mukavaa sellaista. Hän vei meidät veneellä pienelle saarelle, missä päästiin snorklailemaan, kun muuten oli aika tuulinen ilma ja kovat aallot.

Ei hassumpi sunnuntai.

Siinä se päivä sit aikalailla taas oli. Päikkäreiden jälkeen käytiin nopee safkaa ja äkkiä takas hotellille. Aamulla taas aikanen herätys ja nokka kohti Sur:ia. See ya!

On elämä tehty helpoks. Automaatti drive-in.